INTERVIU CU ȘEF LUCRĂRI DR. GEORGE – CRISTIAN VLĂDAN, MANAGER AL SPITALULUI CLINIC DE CHIRURGIE ORO-MAXILO-FACIALĂ ”PROF. DR. DAN THEODORESCU”
”Oferim atât servicii medicale de excelenţă pacienţilor, cât și un mediu propice de formare profesională pentru studenți și rezidenți”
Cunoscut mult timp în București sub denumirea improprie de ”Spitalul de stomatologie”, Spitalul Clinic de Chirurgie Oro-Maxilo-Facială „Prof. Dr. Dan Theodorescu” este singura instituție sanitară de monospecialitate chirurgie oro-maxilo-facială din țară.
Reporter: Care sunt serviciile medicale pe care le oferă Spitalul de Chirurgie Oro-Maxilo-Facială?
Dr. Cristian Vlădan: Activitatea spitalului se concentrează pe cea a Secţiei Clinice de Chirurgie Oro-Maxilo-Facială, care se desfăşoară în clădirea din Calea Plevnei 17-21, folosind facilităţile blocului operator (4 săli de operaţie), un compartiment de Anestezie şi Terapie Intensivă și cameră de gardă.
Reporter: De când se poate vorbi de chirurgia oro-maxilo-facială ca domeniu distinct în România?
Dr. Cristian Vlădan: Activitatea de chirurgie oro-maxilo-facială a început în anii ’30 ai secolului trecut, prin înfiinţarea de către prof.dr. Dan Theodorescu a unei clinici de specialitate în cadrul Spitalului Colțea, care a funcționat ulterior la Spitalul Colentina, iar în sediul actual al spitalului din Calea Plevnei. Un an mai târziu, în 1949, s-a înfiinţat şi disciplina de specialitate în cadrul Institutului de Medicină şi Farmacie din București, actuala Universitate de Medicină și Farmacie ”Carol Davila”, sub coordonarea Acad.Prof.dr. Valerian Popescu. Această tradiție este continuată azi sub conducerea Prof.dr.Alexandru Bucur, Șeful Clinicii universitare de Chirurgie OMF, care a reușit în ultimele două decenii să impună un standard ridicat de competenţă profesională, experienţă şi calitate a pregătirii personalului medical, care a permis abordarea unei patologii de foarte mare complexitate, care nu este abordată în alt spital din țară.
Reporter: Noul coronavirus a schimbat semnificativ și activitatea spitalelor non-Covid. Cum a funcționat spitalul pe perioada pandemiei?
Dr. Cristian Vlădan: Deși pentru multe specialități telemedicina a reprezentat o soluție rapidă care a oferit posibilitatea de a beneficia de tratament, pentru majoritatea pacienților cu afecțiuni specifice chirurgicale oro-maxilo-faciale am asigurat continuitatea asistenței medicale înalt calificate pe toată perioada scursă de la debutul pandemiei cu noul coronavirus. Vorbim de pacienți pentru care riscul evolutiv în lipsa tratamentului chirurgical este mult mai mare comparativ cu riscul de contaminare virală, risc pe care am învățat să îl controlăm prin adoptarea de proceduri specifice pentru această perioadă de criză.
Reporter: Ce proiecte de dezvoltare a spitalului aveți pentru viitor?
Dr. Cristian Vlădan: Ne dorim să oferim servicii medicale de excelenţă pacienţilor noştri, precum și perfecţionarea pregătirii personalului şi a celor aflaţi în procesul de formare profesională (studenți și medici rezidenți), prin dezvoltarea unui mediu propice pentru desfăşurarea activităţilor. Pe lângă optimizarea fluxurilor de lucru pentru a asigura eficiența maximă a activității medicale, crearea condițiilor pentru abordarea integrată multidisciplinară a pacientului, baza excelenței clinice, reprezintă direcția esențială spre care trebuie să ne îndreptăm.
Reporter: În spital funcționează Sindicatul Sanitas, care reprezintă angajații din instituția pe care o conduceți. Cum colaborați cu organizația sindicală?
Dr. Cristian Vlădan: În spital, noi toți formăm o adevărată familie, fie că ne aflăm de partea angajaților, fie că vremelnic ne aflăm în posturi adminstrative, astfel că în ultimii ani opțiunile angajaților membrii de sindicat s-au regăsit întodeauna în deciziile majore stabilite la nivelul conducerii unității sanitare. Colaborarea cu colegii din Sindicat se poate rezuma la un singur cuvânt: Încredere. Este vital ca partenerii sociali să aibă încredere unii în alții precum și voința de a se implica în acest proces de colaborare, reușind ca împreună să identificăm obiective și priorități comune. Cheia succesului acestei colaborări o reprezintă cu siguranță construcţia și menținerea încrederii reciproce. Dialogul permanent și consultarea partenerului social reprezintă instrumente proactive esențiale pentru anticiparea unor schimbări sociale şi economice, așa cum sunt cele referitoare la sănătate și securitate în muncă, dezvoltarea profesională și nondiscriminare.
(A consemnat Luminița Ciocan)